tiistai 9. kesäkuuta 2009

Luottokorttia käyttävät HUOMIO!!!


Luin aiemmin Pipaiitan blogista juttua, kuinka Luottokunta oli ottanut häneen yhteyttä ja kortti piti vaihtaa uuteen väärin käytösten takia. Kieltämättä silloin ajattelin, että onpa hyvä, ettei osunut omalle kohdalle.


Minulla on verkkopankissa mahdollisuus seurata luottokorttiostoksiani samantien eli yleensä näen heti, että paljonko ostokseni ovat maksaneet. Itse meinaan myös maksan ne samantien pois, enkä jää odottamaan laskua kuun vaihteeseen. Näin mulla on aina täysi luotto tehdä ostoksia ;-D


Tänään sitten yritin tilata eräitä loppuneita korun osia (kristalli rondelleja) maailmalta ja Paypal vaati tarkistuskoodia, jota mulla ei ollut. Soitin ensin Riitalle, että mikä juttu tämä on ja sitten Pipaiitalle eikä asia auennut.


Lopulta menin verkkopankkiin katsomaan tilannetta ja multa yritettiin veloittaa 1 dollari, se näkyi katevarauksena. Soitin pankkiin, että mikä nyt avuksi ja sieltä soitin sitten Nordea Rahoitukseen, joka katsoi, että Luxenburgista Membership yritti sen taalan saada. Korttini suljettiin saman tien ja yleensä uuden kortin saa parissa viikossa Nordeasta, mutta pikana sen saa parissa päivässä ja maksu 10e. Tässä kohtaa jo nauroin, että mähän en mitään ostaisi vain taalalla vaan niitä otettaisiin jo sitten ainakin 10.


Tämän jälkeen soitin Pipaiitalle uudestaan ja juteltuamme tulimme siihen tulokseen, että kyseesä on Joanne Sheenin sivusto, josta ostimme huhtikuussa tavaraa. Kyseinen firma itse ei välttämättä tiedä, että heidän sivuiltaan varastetaan tietoja, mutta heille ei käynyt Paypal.


Muistakaa siis edelleen olla tarkkoina korttienne kanssa. Minulle tämä oli hyvä muistutus, koska koskaan ennen ei ole sattunut mitään ja mä olen tilannut paljon tavaraa tässä vuosien varrella.


Ainoastaan Riitan käteisvarat tyhjensin tänään, koska mullahan ei nyt ole korttia, millä nostaa rahaa esim. ruokaan. Onneksi sentään verkkopankista saatoin siirtää rahaa takaisin. Riiviölle olen fiksuna laittanut 20e nostorajan päivää kohden eli se ei tässä paljon auta.


Mutta arvatkaapas kuinka moni firma on nyt laittanut kesäale-meilejä ja muita, siis ihan kiusaksi, kun tietävät ettei mulla ole millä mällätä? ;-D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista, niitä on aina kiva lukea. Jätäthän oman blogisi tiedot, että pääsen vastavierailulle.