lauantai 30. heinäkuuta 2016

Savonlinnan käsityökortteli, mikä reissu

Huh huh mikä vuorokausi takana, alan huomata olevani vanha :-D
Eilen 5 minuuttia ennen kellon soittoa neiti jo huhuili, et äiti, klo on 3.15, nouse jo. Joo, neidille ihan normi aamuherätys, mutta 6 tunnin unien jälkeen mä oisin kuitenkin kaivannut ehkä muutaman minuutin lisää, tai jopa tunninkin.
Mutta olen kuitenkin heti herättyäni aika toimelias, joten olin autossa 3.36 ja niin lähdettiin lentokentälle. Heitin neidin töihin, koska sen auto oli rikkinäisen ikkunan takia korjaamolla.
Tulin takaisin kotiin, tein päivän eväät, otin teemukini ja hyppäsin taas autoon 4.45 ja noutamaan Mummon Wintin Riitta kyytiin. Olikin jo aika Riitan lopettaa lomailut. :-D
Eka pysähdys Lahdessa, Mammalle olin tehnyt adresseja ja pari muutakin juttua piti jättää matkasta. Olin tilannut valmiiksi myös keitettyjä munia ja äkkiä tein pari leipää ja lisää teetä ja matka jatkuu. Aamupalahan mulla oli vielä syömättä.
Visulahdessa pysähdyttiin tankkaamaan ja wc-tauko, nopea pyrähdys ja kohti Savonlinnaa taas.
Oltiin perillä joskus klo 9, hiukan normaalia myöhemmin, kun Käsityökorttelin piti alkaa klo 10. Paikka oli Joel Lehtosen puisto veden äärellä ja toisella rannalla näkyi tori. Savonlinnassa on 29.7. juhlapäivä ja tämä oli jo toinen Käsityökortteli siellä, joskin minun ensimmäinen.
Kortteli asettui puistoon kyllä todella hienosti
Pilvinen ja aamusta kostea sää tosin meinasi alkuu latistaa... Ihan olin ottanut toppia ja muuta kevyttä vaatetta mukaan, jos tulee niin kuuma päivä... No, ei tullut :-D
Päivä oli kyllä hieno, ihmiset oli aivan mahtavia ja niiden kanssa oli mukava jutella. Välillä tehtiin kauppaa, välillä ei, mutta silti nautin suunnattomasti päivästä.
Eräs asiakas laittoi heti uudet korut korviin, eikö näytätkkin kivalta
 Mutta paras kohtaaminen oli parin bloggaajan kanssa... Käykääs tutustumassa näihin tyttöihin
Mutta kaikki kiva loppuu aikanaan ja koska mulla oli kotiintuloaika, niin pitihän sitä lopulta pakata ja lähteä takaisin päin.
Ensin pysähdyttiin Savonlinnan Abc:llä ja syötiin lämmintä ruokaa. Saatiin todella hyvää palvelua, mutta itsellä alkoikin toi tajunnan taso olla siinä kohtaa jo hiukan hämärä... Oli vaikeuksia nähdä koko seinän peittävä ruokalista muun muassa, kello kuitenkin vasta 21 ja 4 tuntia kotiin...
Teemukin kanssa jatkettiin matkaa, jotta päästäisiin kotiinkin joskus.
Heinolan kohdalla meinas tulla kiire ehtiä wc:en, Abc sulkee ovensa klo 24 ja olimme ovella 23.57, ihan otin pari juoksu askelta.
Mutta lopulta heitin Riitan kotiin, purettiin autokin samaan urakkaan ja kaaduin sänkyyn klo 2.01. Ehdin kotiin ennen lehteä ja jätin neidille lapun, et ottaa auton, mä nukun. Ensin olin ajatellut vieväni hänet töihin ja meneväni vielä Joensuun tilalle Sipooseen koruineni, mutta hulluudellakin on rajansa :-D
Tänään kuitenkin työhuoneelle, tavaroiden vaihto-operaatio, huomenna on taas startti klo 5.30 ja suuntana Wanhan ajan lelumarkkinat Forssassa.
Mutta kohta on loma :-D

1. Mä olin niin suunnitellut tulevani sua tuonne katsomaan ja ehkä shoppailemaankin. Saimme sitten harvinaisia vieraita ja enpä päässyt. Harmittaa. Olisi ollut kiva tavata ihan livenä hyvää asiakaspalvelijaa.

1. No hitsit, niin lähellä, mutta kuitenkin kaukana 😀 Katsotaan seuraavan kerran

Kiitos kommentista, niitä on aina kiva lukea. Jätäthän oman blogisi tiedot, että pääsen vastavierailulle.