lauantai 2. heinäkuuta 2016

Juhannusloma

Olin ajatellut viettää juhannuksen molemmin puolin lomaa, kun kuitenkin on niin sateista ja kylmää etten viitsi markkinoille mennä ;-D
Läksin mökille keskiviikkona ennen juhannusta, oli mun vuoro leikata nurmikko. Meillä on sellainen 3000 neliön rinnenurmikko, johon mamma on istuttanu pensaita ja puita niin, että tasaista ajelua on aika vähän...
Tässä kuvassa isäni karkasi järvelle soutelemaan ja mä sain jäädä yksin rannalle.
Yleisesti mökillä on työleiri, joka kestää joskus useamman päivänkin, mutta onneksi nykyiseltään jo vähemmän.
Kun mökkinaapurini houkutteli, niin lähdinhän mä kuitenkin Vierumäelle Matkakeitaan pihaan myymään torstaina, joten muuttuihan se aurinkoinen sääkin sateiseksi ja tuuliseksi
Mutta juhannus oltiin mökillä ruokaa laittaen. On se joulun veroinen syöntijuhla, ainakin meillä 
Ihan kaikkea ruokaa ei voinut edes kuvata. Mutta fiilikset juhannukselta
Tuli talviturkkikin vihdoin heitettyä. 
Aurinkoisia päiviä jatkui juhannuksen yli ja mä neuloin muutamat sukat talven varalle omiin jalkoihin. Aloin jopa tekemään Nallesta mustia sukkia, hyvin auringon valossa näki tehdä, mut koska lanka on ohutta, meinas usko loppua. Nyt puuttuu enää toisesta kärkikavennukset ja sukat on valmiit.
Autokaupoille ehdin myös. Kävin katselemassa pakettiautoja, mutta en nyt toistaiseksi innostunut niin paljon, että olisin ostanut. Käytetyt on yleisesti loppuun ajettu, kilometrit luokkaa 500 tkm ja silti hintaa 20 t€. Taidan haaveilla vaan lottovoitosta ja tuliterästä pakusta.
Ja pääsihän kaupunkilainen myös kanalaan
Hyvin syöneitä, eri rotuisia ja kanat ja kukot sulassa sovussa
Mutta sitten pitikin palata päiväksi kotiin. Oli tulossa tukkutilaus, jonka tulin vastaanottamaan ja samalla lähetin asiakkailleni korunosia, jotka olivat päässeet loppumaan meiltä kaikilta, mutta tulusta tuli täydennystä.
Mutta sitten olikin jo kiire takaisin mökille. Sai ostua teranssilla pienessä tuulen vireessä, voittaa muuten kovasti tämän kivitalon, joka on kerännyt itseensä lämpöä urakalla.
Käytiin myös viettämässä kesäpäivä Porvoossa
Vanhaa kaupunkia, Taidetehdasta, Rinkelibussilla ajoa ja Brunbergin kautta takas mäkille. Jossa odottikin nurmikon leikkuu osa 2, olen saattanut tän kesän omat nurmikonleikkuuvuoroni jo käyttää, harmin paikka ;-D
Ja tänään olikin jo työpäivä, Nukkekotimarkkinat Savitaipaleella. Aamulla klo soi 5.15 ja autoon olin menossa 5.50... Hiukan sumua havaittavissa, ei edes laituria näy.
Mutta markkinat meni kivasti auringon paisteessa
Ja olen palannut jo kotiin, arki alkaa tosissaan jo huomenna. 
Nauttikaahan tekin lomistanne, kyllä muutamakin vapaapäivä tekee ihmeitä ja mä olen taas ihan tarmoa täynnä. Koko heinäkuun mut tapaa työhuoneelta keskiviikkoisin klo 14-18, nähdään!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista, niitä on aina kiva lukea. Jätäthän oman blogisi tiedot, että pääsen vastavierailulle.