maanantai 25. maaliskuuta 2013

Askartelumessuille Birminghamiin

Lähdettiin siis torstaina Piian ja Riiviön kanssa kohti Birminghamia, tosin ensin lennettiin Amsterdamiin
Kylmä yläilmoissa oli ainakin näytön perusteella ja tässä matkaa oli taitettu jotain 600-700 km.
Amsterdamissa vaihdettiin konetta ja matkan jatkuessa naurettiin, että ollaan pilves... tosin mehän ei ehditty kentällä muuta kuin juosta koneesta toiseen.
Perillä Birminghamissä oli kiva keväinen sää, suorastaan vuoriton takki oli liikaa ja ehdinkin laittaa viestiä Minnalle, joka vasta teki lähtöä kotoa käsin, että täällä on lämmintä. Seuraavana yönä sitten jo satoikin lunta 2 cm.
Hotellimme Novotel  sijaitsi aivan Birminghamin kentän vieressä, itseasiassa tien toisella puolen
Lentokentältä rautatieasemalle kuljettiin reilu minuutti tällaisella sukkulalla
ja rautatieasemalta pääsi kävelle messuhalliin sisätiloissa. Joskin meillä pidetään Tampereen messuja isoina... no, tuolla oli kaiken kaikkiaan 20 messuhallia ja matkaa halliin nro 12 oli toista kilometriä.
Tuolla meinaan järjestettiin muitakin messuja ja One Directionin keikka samaan aikaan ja ei sitä ainakaan väenpaljouden takia huomannut, väljää oli.
Messut olivat auenneet torstaina, mutta koska Minna ja Kati olivat tulossa vasta illalla, olimme sopineet messuilevamme pe-la. Emme saaneet huonettakaan heti saavuttuamme, koska olimme perillä jo klo 11:00. Jätimme laukut hotelliin säilytykseen ja lähdimme Piian kanssa ensin shoppailemaan keskustaan Bullring-nimiseen ostoskeskukseen.

Sitten kävimme ottamassa huoneet vastaan ja jatkoimme junalla toiseen suuntaan, Coventryyn, jossa tiesimme olevan askartelukaupan. Pelattiin ihan varman päälle, että löytyy jotain kivaa askartelutarviketta.
Hobby Craftissa oli sattunut vesivahinko, kuten kuvan lattiasta voi päätellä. Siellä oli tuhoutunut kaikki leimasimet ja stanssit tai ehkä siis vaan niiden paketit ja se osa kaupasta oli suljettu. Kauppa oli kuitenkin kaksi kerroksinen ja ihan näkemisen arvoinen.
Tämä katu vei kaupalta lähes suoraan juna-asemalle ja tapasimme paikallisen narkkarin... hän tuli pyytämään tulta sukkapuikon ohueen, 2 cm pitkään jointtiin. Täytyy sanoa, että mä oisin jo heittänyt sen roskiin.
Aamupala hotellilla englantilaiseen tyyliin, kyllä tällä jaksaa koko messupäivän...
Messuilla osallistuttiin useisiin workshoppeihin, joihin juostiin heti ekana ilmoittautumassa

Team Finland Debbi Mooren kanssa
Illalla paikalliseen pubiin syömään fish and ships
Meillä oli mukava tarjoilija
Joten cheers
Meidän kanssa messuilemaan perjantaina saapui myös kaverini Minna, joka muutti miehensä kanssa Britteihin jokin aika sitten.

Ja myös Lintsin tapasimme lauantaina... olin pakannut tytöille vähän tuliaisia Suomesta; ruisleipää ja suklaata. Tullessa meillä oli 2 laukkua ja lähinnä niihin oli pakattu vain nuo tuliaiset ja yhdet vaihtovaatteet. Takaisin lähdettiin sitten 4 laukun kanssa, pienemmät matkalaukut oli tullessa isojen sisällä. Onneksi kone oli niin täynnä, että meille tarjottiin laukkujen ruumaan laittoa ilmaiseksi eikä siis tarvinnut maksaa ylikiloista. Kotiin päästiin lähtemään 45 minuuttia myöhässä, kun lunta olis satanut ja siivistä piti poistaa jäätä jne.
Ostoksia kuvailen myöhemmin, kun saan tavarat tyhjennettyä jne. Tässä välissä olisi tehtävä hiukan myös töitä...

1. Voi,kuulostaa ja näyttää,että teillä oli upea reissu!Noin minäkin toimin yksi puolityhjä laukku toisen matkalaukun sisällä.Kyllä tyttäresi on niin äitinsä näköinen.

2. Oi, teillä kaikilla on varmasti ollut todella mukava reissu :)

1. Reissu oli mukava, mutta äärettömän rankka. Kiva oli tulla kotiinkin. Huomenna jos ehtisi käydä läpi kaikki ostokset...

3. Hauskaa lukea reissusta täältä blogista :). Odottelen innolla kuvia ostoksista! Oli tosi kiva nähdä messuilla ja oli kiva päästä osallistumaan workshoppiin - kiitos siitä kuuluu Riiviölle :). Toivottavasti polvi on jo parempi ja pääsitte kotiin ongelmitta!

Kiitos kommentista, niitä on aina kiva lukea. Jätäthän oman blogisi tiedot, että pääsen vastavierailulle.