keskiviikko 3. syyskuuta 2008

Tärkeä päivä



Hei, olen Taava ja tänään tulee vuosi täyteen siitä, kun mä lopetin tupakan polton. Vedin viimeiset henkoset 3.9.2007 klo 13.14.
Tämä on tyyliin AA-kerhossa, mulle se oikeastaan sama asia eli jos nyt vetäisin tupakan, alkaisin varmasti polttaa taas, joten on oltava kokonaan ilman.
Päätin vuosi sitten, että lopetan enkä luvannutkaan sen olevan itselleni helppoa, mutta päätös on pitänyt. En käyttänyt mitään nikotiinikorviketta, mutta ihan tavallista purkkaa vedin kyllä kaksin käsin parisen kuukautta. Mulla oli iso purkkapurkki käsilaukussa ja autossa toinen siihen saakka, että opin tekemään käsilläni jotain muutakin. Askartelut ovat vaan lisääntyneet sen jälkeen, vai mitä mieltä olette?
Mietin myös valmiiksi sen, että jos olisin esim. illanistujaisissa polttanut tupakkaa, niin en olisi sitäkään pitänyt pahana, mutta se olisi jäänyt siihen iltaan enkä olisi jatkanut taas aamulla.
Mutta näin vuoden jälkeen voin sanoa lopettamisen olleen yllättävän helppoa, joskin silloin ekat kaksi viikkoa oli se pahin aika. Poltin yli 20 vuotta ja vain odotusaikana olin 5 viikkoa polttamatta, enkä muulloin edes suunnitellut olevani ilman. Puoli vuotta polttamatta ja taas tupakkaa teki viikon verran mieli, mutta se meni ohi. Enkä ala saarnaamaan tupakan polton lopettamisesta, mutta suosittelen, että kannattaa harkita kuitenkin. Itse muistan kyllä nämä muiden sanomiset tupakan polton lopettamisesta ja naureskelin vaan, että joo joo. Mä sain takaisin haju- ja makuaistini ja Riiviön astma helpottui, siinä on mulle tarpeeksi palkintoa.

Kuvattomat postaukset on minusta ikäviä, joten laitan tähän kuvan, jonka otin kerran mökille mennessä puolen yön aikaan, itse autoa ajaen... ;-D Tästä liittymästä mennään siis meidän mökille, näyttääkö tutulta?
Photobucket


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista, niitä on aina kiva lukea. Jätäthän oman blogisi tiedot, että pääsen vastavierailulle.