tiistai 26. joulukuuta 2006

Joulun ajan käsityöt



Olen aikaisemmin tainnut mainita, että meillä jouluna tehdään vain käsitöitä. Mulle siihen on hyvä syy, en ymmärrä ohjeita, vaan Mamman täytyy ne mulle suomentaa :-D
Yleensä olen pyrkinyt tekemään vaan sukkia tai töppösiä ja niistähän tämä koko jouluneulonta alkoikin. Siis en osannut neuloa mitään tai kyllä oikeaa ja nurjaa, mutta en saanut mitään aikaan. Kun Riiivö syntyi ja tarvitsin hänelle villasukkia, niin Mamma ei silloin ehtinyt niitä tekemään. Kysyin sitten eräältä työkaveriltani, joka teki sukkia liukuhihnalla, että voisikos hän tehdä myös minun tytölleni sukat ja se sopi. Kun sitten jouluksi mentiin Mammalle ja Mamma näki sukat ja niitä ihasteli. Olihan ne pitsiset jne (en osaa vieläkään tehdä sellaisia) ja kysyi, että mistä olin ne ostanut? Kun kerroin pyytäneeni työkaveria, niin Mammaa hävetti mun osaamattomuus, että sen joulun sitten harjoittelin sukkien tekoa. En kovin ihastunut aiheeseen ollut ja yritin olla mahdollisimman nopea, mutta Mammahan keksikin sitten jo opettaa mun neulomaan tytölle lappuhaalarit. Ei siis auttanut päästä nopeasti puikoista eroon ;-D
Tämän joulun satoa kuitenkin tässä
näitä töppösiä tein kahdet: Papalle ja Riiviölle

Tämä pitsinen kauluri on bongattu suunnittelijansa blogissa monen monituista kertaa ja mäkin ihastuin. Käytin kylläkin lankana Jussia, koska muuta vihreää ei mulla ollut. Ihan ekaa kertaa käytin pyöröpuikkoja ja kuten monen muunkin asian kanssa, turhaan olen aristellut niillä aloittaa.

Ja tämä paskeri on kanssa mulle itselle




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista, niitä on aina kiva lukea. Jätäthän oman blogisi tiedot, että pääsen vastavierailulle.