tiistai 6. elokuuta 2013

Päivä Tallinnassa

Eilen aamulla vein autoni ensin korjaamolle, se kuukauden vanha "päälleajo" saadaan pois päiväjärjestyksestä. Ei muuten, mutta koin hiukan nolona ajella autolla, jonka lamppu oli rikki, koska sain kommentteja, että mihis törmäsit jne.
Nyt sitten ajelen tämän viikon vuokra-autolla. Olen aina halunnut punaisen auton, mutta tuota omaani viimeksi ostaessa en jaksanut odotella 2 kk sen valmistumista. No, onneksi voi vuokrata punaisen auton ;-D
Tämän jälkeen lähdettiin heti Tallinnaan
Oli vähän outoa olla liikkeellä jalkaisin, yleensä siis ajelen herroiksi laivaan omalla autolla ja samalla liikkuminen perillä on helppoa ja nopeaa. Olin nyt sitten ajatellut, että ajellaan taksilla, koska se Tallinnassa on järkevän hintaista, kun valitsee taksinsa huolella.
Mamma sanoi kuitenkin, että välimatkat ovat niin lyhyet, että voimme kävellä.
Ensin kävelimme D-terminaalista muutaman kadun välin Narva maantee 38, jossa sijaitsee paperikauppa Zelluloos
Kauppa on auki vain ma-pe ja mielenkiintoinen, mutta ilman autoa en halunnut kantaa mitään painavaa. Tänne on mentävä uudestaan.
Tapasin kaupassa pikaiseen Evan, joka askartelee myös itse ja joka lukee blogiani. Asiasta oli sovittu etukäteen sähköpostitse. Meidän oli hiukan vaikea keskustella, koska yhtenäistä kieltä ei ollut, puhuimme englantia, suomea, venäjää ja viroa sekaisin, käsiä unohtamatta ;-D
Eva antoi meille lahjaksi itse koristelemiaan pulloja ja purkkeja, aivan ihania, nahkaisia
Itse olin varannut hänelle huivikorun, kynsilakkaisen tietysti.
Tästä jatkoimme sitten pienen neuvottelun jälkeen kävellen torille, keskturg.
Tori on sellainen vanha tori, mitä oli kaikki Tallinnassa vielä 10 vuotta sitten. Mielenkiintoinen ja edullinen.
Torin laidalla sijaitsee todella siisti ja hyvä kahvila-ravintola
jossa söimme lämmintä suolaista edullisesti. Tästä sitten ajettiin Tulika taksilla satamaan, 5e.
Kävin vielä jalkahoidossa Merekeskuksessa ja niin jalat oli kuin uudet. Pakko laittaa kuva, kun olen koko kesän kävellyt sandaaleissa ilman sukkia. Vois luulla vaikka paskasiksi :-D
Mutta nyt viimeinen lomapäivä edessä, huomenna alkaa koulu, joten ei kun menoksi ,-D