sunnuntai 8. lokakuuta 2006

Askartelukerho



Sain tänään kutsun Askartelukerhoon Lahjaliike Ruusutupaan Pohjois-Espooseen. Riitta kertoi, että ensimmäinen kokoontuminen on ke 18.10. klo 18.00. Tarkoitus on kartoittaa, että mitä kukakin osaa tai tekee ja samalla kysellä mitä kukakin haluaa oppia. Sitten voisi suunnitella, mitä seuraavalla kerralla tehdään, mikä päivä sopii parhaiten jokaiselle ja kuka vetää sen kerran. Siis jokainen osallistuisi itse kerhon opetukseen vuorollaan, kerhoiltoja olisi kerran kuussa.
Mä ihastuin tähän 'jokainen vuorollaan'- opetusideaan siksi, että kenenkään ei kannata narista toisen opetuksesta, koska se saattaa kolahtaa omaan nilkkaan... Siis pakko ei ole opettaa muita, jos tuntuu ettei se ole oma juttu. Eikä se siis estä saapumasta paikalle, päin vastoin.
Kun ollaan kuitenkin askarteluliikkeessä, niin itse kerho ei maksa mitään, mutta toki materiaalia voi ostaa sitten paikan päältä.
Mähän nyt teen kortteja, helmikoruja ja rasioita, mutta mulle voi myös kommentoida, jos tulee muita ideoita. Sitten täytyy alkaa kyselemään, että kuka osaa. Laitan tänne myöhemmin listaa aiheista ja aikatauluista, kunhan sellainen saadaan aikaan.
Mä opetan kyllä ihan yksityisestikin tai omalle kaveripiirille kotonani, jos kiinnostusta herää. Tässä kuva tekemästäni rasiasta, jota ei tarvitse ommella. Materiaali on puupahvia ja päällystetty kankaalla. Tämä rasia on erityisen tärkeä mulle, siellä on muisto mun edellisestä suhteesta ;-)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista, niitä on aina kiva lukea. Jätäthän oman blogisi tiedot, että pääsen vastavierailulle.